نکته های مهم برای انتخاب بهترین دوربین دیجیتال چیست؟
1. نیاز:اولین چیزی که باید برای خرید یک دوربین دیجیتال در نظر گرفت ، دلیل خریدن آن است . این که آیا دلیل خرید دوربین دیجیتال، عکس گرفتن از رویدادی خانوادگی است که در آینده قرار است برای شما اتفاق بی ‎افتد و یا تعطیلات پیش رو؟
 
2. نوع:در مرحله بعد باید نوع عکس هایی که قرار است با دوربین دیجیتال خود بگیرید را مشخص کنید . اینکه می ‎خواهید با دوربین خود از مناظر طبیعی عکس بگیرید یا از اشخاص و یا چیز های دیگر...
 
3. شرایط : در مرحله بعد شما باید شرایطی را که هنگام عکس گرفتن به وقوع می‎ پیوندند را در نظر بگیرید . یعنی این که آیا قرار است از دوربین خود برای عکس گرفتن در فضای داخلی استفاده کنید و یا فضای باز ؟ همچنین برای خرید دوربین دیجیتال لازم است که جنبه نور را هم در نظر بگیرید .
 
4. تجربه : بسیاری افراد علاقه مند به عکاسی هستند ، در حالی که ممکن است برخی در مرحله یادگیری آن باشند و برخی دیگر در این زمینه تخصص داشته باشند . بنابراین یک نوع دوربین دیجیتال برای همه این افراد مناسب نخواهد بود و بنابراین لازم است که شما توانایی خود در زمینه عکاسی را در نظر بگیرید و سپس به دنبال دوربینی مناسب با سطح مهارت خود در عکاسی باشید .
 
5. ویژگی ها : طیف گسترده ‎ای از دوربین های دیجیتال در بازار موجود است و ویژگی های آن ها با یکدیگر بسیار متفاوت است . برای تصمیم گیری بهتر برای خرید دوربین عکاسی مناسب ، لازم است که ویژگی های مورد نظر خود را مشخص کنید .
 
6. مگاپیکسل : مگاپیکسل یک دوربین از جمله مهم ترین جنبه هایی است که باید قبل از خرید دوربین به آن توجه کنید و با این حال، در حال حاضر هیچ دوربینی با رده بندی کمتر از 5 مگاپیکسل پیدا نخواهد شد .
 
7. بزرگنمایی : هنگام بزرگنمایی ، بزرگنمایی نوری و بزرگنمایی دیجیتال ، دو گزینه ای هستند که باید در نظر بگیرید و با این حال بهترین گزینه بزرگنمایی نوری است زیرا تصاویری بزرگ تر بدون هیچ نقصی را به شما ارائه می ‎دهد .
 
8. سرعت :در حال حاضر بیشتر دوربین های عکاسی دارای سرعت شاتر هستند که می‎ تواند سریع تر تصاویر را ضبط کند و آنچه لازم است مورد بررسی قرار دهید این است که آیا دوربین دیجیتال دارای یک سیستم فوکوس خودکار سریع است و می ‎تواند صحنه های مورد نظر شما را به طور دقیق ضبط کند یا خیر؟
 
9. اندازه فایل :اگر دوربین عکاسی مورد نظرتان دارای مگاپیکسل بالایی باشد ، اندازه فایل عکس برای شما بزرگ تر خواهد بود .
 
10. استفاده یا یادگیری : آیا دلیلتان از خرید دوربین عکاسی دیجیتال عکس گرفتن با آن است و یا یادگیری عکاسی به وسیله آن ؟ این سوالی است که باید قبل از خرید دوربین عکاسی مورد نظرتان به آن پاسخ دهید .
 
11. اولویت بندی ویژگی ها: ویژگی های مورد نظر خود برای خرید دوربین عکاسی را یادداشت کنید و قبل از خرید دوربین آن ها را برای خودتان الویت بندی کنید .
 
12. اندازه دوربین :اندازه دوربین و قابلیت حمل آن، از جنبه هایی دیگری است که باید در نظر بگیرید. ممکن است شما شخصی باشید که دائما در حال سفر و عکسبرداری از مناظر طبیعی است و در چنین وضعیتی یک دوربین دیجیتال کوچک و سبک با حداکثر قابلیت حمل برای شما بهترین گزینه است .
 
13. بودجه :قبل از خرید دوربین دیجیتال جدید باید بودجه خود را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که برای خرید آن باید چقدر سرمایه گذاری کنید .
 
14. متعلقات : برای خرید دوربین دیجیتال جدید ، متعلقات آن که همراه با خود دوربین هستند و همچنین موارد دیگر که باید برای خرید آن ‎ها نیز هزینه کنید را هم در نظر بگیرید .
 
15. لوازم جانبی سازگار :اگر از دوربین دیجیتال سابق خود لوازم جانبی سازگار برایتان باقی مانده باشد ، ممکن است بتوانید برای دوربین جدیدتان از آن‎ ها استفاده کنید، برخی از این لوازم جانبی سازگار عبارتند از:باتری، کارت حافظه و موارد دیگر .
 
16. بررسی ها:قبل از خرید دوربین دیجیتال بررسی مدل ها را فراموش نکنید و از عملکرد خوب آن اطمینان حاصل کنید .
 
17. خودتان آن را بررسی کنید : پس از انتخاب چند مورد دوربین دیجیتال که مایل به خرید آن‎ ها هستید، به یک فروشگاه بروید و خودتان آن ها رابررسی کنید . ویژگی ها، اندازه آن و چگونگی کار کردن با آن از نظر سختی و آسانی را مورد توجه قرار دهید و مطمئن شوید که دوربین مورد نظر متناسب با نیاز شما است .
 
18. سخت گیری نکنید :اگر قادر به یافتن دوربین دیجیتالی که دارای تمام ویژگی های مورد نظر شما باشد و همچنین مناسب بودجه شما باشد نیستید، به خودتان سخت نگیرید و راضی به خرید دوربینی که نیمی از ویژگی های مورد نظر شما را داراست شوید .
 
19. گارانتی: دوربین دیجیتال مورد نظر خود را از نظر گارانتی مورد بررسی قرار دهید . اگرچه برای اکثر دوربین های دیجیتال یک سال ضمانت نامه ارائه داده خواهد شد اما در صورت تمایل می ‎توانید ضمانت نامه طولانی مدت تر را نیز انتخاب نمایید .
 
20. ویدئو : اگر مایل باشید که با دوربین عکاسی خود فیلم هم ضبط کنید ، باید مدلی را انتخاب کنید که به شما امکان فیلمبرداری با وضوح بالایی را بدهد .
 
21. راحتی شما : اندازه دستان هر یک از ما متفاوت است و بنابراین ممکن است اندازه دوربین برای برخی کوچک و برای برخی دیگر بزرگ باشد و همچنین برای گرفتن عکس های ایده آل باید در استفاده از دوربین دیجیتال خود راحت باشید .